Notice
Recent Posts
Recent Comments
Link
일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Tags
- 소규모프로젝트
- 유니티
- ar
- raycast
- 레이캐스트
- AR게임
- callbyvalue
- 확장메서드
- C#
- 1인개발
- 리듬게임에디터
- 게임
- github
- 깃허브
- 게임제작
- 인터페이스
- 병맛게임
- 델리게이트
- 짐벌락
- Quaternion
- ARProgect
- ExtensionMethod
- callbyreference
- AR Foundation
- AR세팅
- 게임개발
- Euler
- 로케트
- Unity
- 리듬게임
Archives
- Today
- Total
Ssssong += Dev
[유니티/셰이더] Shader Stripping 본문
Shader Stripping | Universal RP | 7.1.8
Shader Stripping Unity compiles many Shader Variants from a single Shader source file. The number of Shader Variants depends on how many keywords you’ve included in the Shader. In the default Shaders, the Universal Render Pipeline (URP) uses a set of key
docs.unity3d.com
유니티 빌드 시 shader varient를 줄일 수 있는 방법이다.
만약 그림자를 쓰지 않는 경우라면 URP Asset에서 Cast Shadow를 체크 해제하는 식으로 Shader Stripping이 가능하다.