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[유니티] 최적화 관련 자료

ssong_dev 2022. 12. 13. 00:18

CPU와 GPU, 렌더링 초간단 학습 — 코딩 조아 (tistory.com)

 

CPU와 GPU, 렌더링 초간단 학습

CPU (Central Processing Unit, 중앙 처리 장치) : 화면에 그려야할 대상과 대상을 그릴 방법 결정 GPU (Graphics Processing Unit, 그래픽 처리 장치) : CPU의 지시를 받아 화면을 그림 [렌더링 파이프라인] . 씬 안

lolmovies.tistory.com

 

Unity Frame Timing Manager로 성능 병목 현상 감지 | Unity Blog

 

Unity Frame Timing Manager로 성능 병목 현상 감지 | Unity Blog

Frame Timing Manager에서 제공된 데이터를 사용해 병목 현상을 감지할 수 있습니다. 가장 단순한 배리언트에서는 메인 스레드 CPU, 렌더 스레드 CPU, Present 대기, GPU 시간을 비교하여 프레임 속도 제한

blog.unity.com

Optimize your mobile game performance: Tips on profiling, memory, and code architecture from Unity’s top engineers | Unity Blog

 

Optimize your mobile game performance: Tips on profiling, memory, and code architecture from Unity’s top engineers | Unity Blo

When profiling your game, we recommend that you cover both spikes and the cost of an average frame in your game. Understanding and optimizing expensive operations that occur in each frame can be more useful for applications running below the target frame r

blog.unity.com

 

 

  • If you see the Gfx.WaitForCommands marker, it means that the render thread is ready, but you might be waiting for a bottleneck on the main thread.
  • If you frequently encounter Gfx.WaitForPresent, it means that the main thread was ready but was waiting for the GPU to present the frame.

 

https://darkcatgame.tistory.com/139

 

URP 드로우콜 최적화 이론 정리

Draw Call(드로우콜)이란? GPU에게 오브젝트를 화면에 그리라고 명령하는 것 입니다. 드로우콜을 줄여야(최적화)해야하는 이유? GPU가 오브젝트를 화면에 그리는데 시간이 필요한데, 한 프레임에 그

darkcatgame.tistory.com