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[유니티] Stencil buffer 본문
https://www.ronja-tutorials.com/post/022-stencil-buffers/#reading-from-the-stencil-buffer
Stencil Buffers
Summary The depth buffer helps us compare depths of objects to ensure they occlude each other properly. But theres also a part of the stencil buffer reserved for “stencil operations”. This part of the depth buffer is commonly referred to as stencil buf
www.ronja-tutorials.com
신기한 기능!
https://medium.com/@aarhed/stencil-shaders-98dc5af347d4
Stencil shaders
The stencil buffer allows shaders to use one set of meshes to mask another. For instance, if you want to put a hole in this wall, so you…
medium.com
안겹치는 부분만 렌더하려면 셰이더에서 equal을 notequal로 바꿔주면 된다.
정리 잘 되어 있는 포스팅....!
https://walll4542.wixsite.com/watchthis/post/unityshader-stencil-buffer-shader
(UnityShader) Stencil Buffer Shader
오래간만에 인사드립니다. 그동안 제게 정말 많은 일이 있었기에 포스트를 쓰지 못했습니다. 지난달 동안 계획한 모든 Advanced 연구 과제를 끝내서 목표치를 달성했고, 세차례의 태풍을 겪었고,
walll4542.wixsite.com
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